한국의료시뮬레이션학회지 7권 2호
한국의료시뮬레이션학회지
Journal of Healthcare Simulation
Volume 7, Number 2, December 2023
목차 (제목을 클릭하면 해당 논문을 읽을 수 있습니다.)
현장실습 기반 전문직 간 교육이 간호 및 치위생 학생의 전문직 자아개념, 협력적 자기효능감 및 의사소통능력에 미치는 효과
김가은, 김영주, 나윤희, 송주은, 윤유상
투약 안전 강화 시뮬레이션 교육이 간호대학생의 투약 안전 행위, 지식, 자신감에 미치는 효과
고은정, 김은정
간호대학생의 표준화환자를 활용한 정신간호 시뮬레이션 경험: Parse 연구방법 적용
강균영, 김진주
간호대학생을 위한 섬망환자 시뮬레이션 학습시나리오 개발 및 평가
유승연
신규간호사 대상 시뮬레이션 기반 COVID-19환자 감염관리 교육의 효과
배소현, 최동원
국내 간호대학생 대상 시뮬레이션 교육 연구에 대한 체계적 문헌고찰: INACSL 최상의 의료 시뮬레이션 실무표준TM을 중심으로
가상 현실 신경학적 검사 교육 도구(VRNET) 버전 2.0을 의과대학 학생 교육에 적용한 경험
양시용, 범진호, 한은아, 조준호
도경진, 최현숙
Contents
Effects of field-practice-based interprofessional education on the professional self-concept, self-efficacy for group work, and communication competence of nursing and dental hygiene students
Eun Kyoung Han, Hae Kyoung Son
Current status of simulation-based education in Korean healthcare
Gaeun Kim, Young-Ju Kim, Yoon Hee Na, Ju-Eun Song, Yoo Sang Yoon
Effects of medication-safety-enhanced simulation on nursing students’ medication safety behaviors, knowledge, and confidence
Nursing student’s psychiatric nursing simulation experience using standardized patients: a Parse research method study
Development and evaluation of a simulation module of patients with delirium for nursing students
Seung-Yeon Yoo
Effect of simulation-based COVID-19 patient infection control education for new nurses
So-Hyun Bae, Dongwon Choi
Systematic review of simulation education research for Korean nursing students: focus on INACSL healthcare simulation standards of best practice
Experience of using the Virtual Reality Neurologic Examination Teaching tool (Version 2.0) to educate medical students
Siyong Yang, Jin Ho Beom, Eun Ah Han, Junho Cho
Nursing care of cancer patients with depression -room escape game application-
Keong-Jin Do, Hyun-Sook Choi